Çocuklar ve aileleri ile bağlanma travmalarını EMDR ile çalışmaya başlamak zorlu bir süreçtir. Bu workshop ile bu zorlu süreçte ihtiyaç duyulacak EMDR’ın 8 aşamasında kullanılması gereken klinik becerilerin uygulamalı pratikler ve video kayıtları ile zenginleştirerek öğrenilmesini sağlamak hedeflenmiştir. İçerikte, dünyada kullanılan farklı bağlanma protokolleri, Altınay’ın oluşturduğu “8 Aşamalı EMDR Terapisi Vaka Formülasyonu” ve bu terapi planı doğrultusunda uygulanacak teknik ve egzersizler uygulamalı olarak öğrenilecektir.
• Bağlanma, bağlanma stilleri, bağlanma travmaları (kompleks travma), Polivagal Teori ve AIP ile ilgili önemli kavramların, araştırmaların öğrenilmesi ve terapiye yansımaları,
• Bağlanma öyküsü almanın standarttan farklılıkları; “Bağlanma Vaka Formülasyonu” adımlarının öğrenilmesi:
– Etkileşim değerlendirilmesinin öğrenilmesi, terapi planına yansımaları,
– İlgili form ve ölçeklerin kullanılması,
– ARC modeli ve Nöro-afektif modelin kullanımı,
– Terapinin gizli hedefleri,
– Labirent protokolünün öğrenilmesi; küçük grup uygulaması ve vaka videosu.
• Hazırlık aşamasında yapılacak müdahaleler:
– Aile müdahalelerinin öğrenilmesi,
– Diyadik uygulamalar ve EMDR entegrasyonu,
– Stabilizasyonda farklı seçenekler ve alt beyin kaynak çalışmaları,
– Uygun seans yapısının belirlenmesi,
Video vak’a örneği.
• Değerlendirme aşaması;
– Farklı giriş kapıları ve çocuğu işlemeye hazır hale getirmede yaratıcı yollar, uygun protokol seçimi,
– Vak’a örnekleri ve grup uygulaması,
• Duyarsızlaştırmada olası tıkanmalar ve bilişsel müdahale gerekliliğinin anlaşılması,
• Çocukta kapanış ve yeniden değerlendirme aşamaları ve gelecek şablonlarının alternatifleri,
• “Çocuklarda Bağlanma Tramaları Protokolleri”‘nin öğrenilmesi.
Eğitmen: Uzm. Psk. Derya ALTINAY
Eğitmen Yardımcıları: Psk. Dan. Hayal Demirci – Uzm. Psk. Berk Şehirli
Kimler Katılabilir: Katılım için en az I. Düzey EMDR Eğitimi almış olmak gerekmektedir.
Kayıt ve Detaylı Bilgi: 0 (312) 446 76 57 – 0 (530) 170 04 80 numaralı telefonlardan 7/24 bilgi alabilirsiniz.